|
|
Rank: Newbie Groups: Member
Joined: 10/7/2008 Posts: 2 Points: 6 Location: Steenenkamer
|
Om mijn hobby een beetje kunnen te bekostigen ga ik starten met het geven van workshops op kleine schaal. Heeft iemand tips hoe ik ze kan promoten? Daarnaast moet ik ook in grotere hoeveelheden ACS inkopen maar omdat ik geen 'certified' instructrice ben (en dat door de hobby-factor ook nooit die stempel zal krijgen) kan/mag ik niet voordelig inkopen via een groothandel. Heeft iemand tips voor me hoe ik eventueel alsnog wat goedkoper mijn materialen kan aanschaffen?
Groetjes,
Linda
|
|
|
Hoi Linda, de eerste stap voor goede promotie lijkt me toch de opleiding voor certified instructrice te voltooien. Je toont daarmee naar je klanten aan dat je kennis hebt over het werken met art clay en ervaring hebt met een aantal technieken. Om Certified Instructor niveau 1 te worden worden er door het hele land met enige regelmaat cursussen gegeven en als je het certificaat behaald hebt heb je automatisch recht op een bepaald kortings percentage in de winkel van arctlaysilver.nl. De prijs voor de opleiding lijkt hoog, maar als je ziet wat je ervoor terug krijgt aan materialen en gereedschap valt het reuze mee. (Zie www.artclaysilver.nl -> Instructeur -> Worden) Succes ermee, Ria
|
|
Joined: 10/7/2008 Posts: 2 Points: 6 Location: Steenenkamer
|
Hallo Ria,
Bedankt voor het reageren! Ik heb me ooit aangemeld voor deze opleiding. Deze aanmelding is toen een beetje in de soep gelopen. Opleiding werd op het laatste moment afgelast, ik zou gebeld worden en voor dat ik het wist waren we een half jaar verder én was de opleiding van €475,- opeens over de 600 euro duur. En dat kan ik dus echt niet ophoesten op dit moment. Maar dat het zo mis ging met mijn inschrijving an sich was al een enorme domper op de feestvreugde..
Ik werk nu 2 jaar met ACS en volg zo nu en dan een kleine workshop met nieuwere technieken. Verder lees ik ontzettend veel op de (buitenlandse) sites en probeer zo mijn kennis te verbreden. Inmiddels heb ik nu ook 6 volwaardige setjes met gereedschappen aangeschaft en dat was ook al een aardige investering. Zoals ik ook al schreef is en blijft het voor mij hobby, al zal ik op een professionele manier mijn workshops gaan verzorgen.
Gisteren heb ik mijn allereerste workshop 'nieuwe stijl' gegeven. Dus; grotere groep, mooie cursusruimte afgehuurd, luxe lunch verzorgd. En het was GE-WEL-DIG. 5 Trotse vrouwen gingen met 5 prachtige ringen naar huis en ik loop nu al een dag na te stuiteren van de energie die hun enthousiasme me gaf...
Wie weet, als ik weer genoeg gespaard heb en mijn teleurstelling weggeslikt, dan begin ik alsnog aan die opleiding. Maar voor nu concertreer ik me maar even op nieuwe wegen om de workshops te promoten. Te beginnen bij mond tot mond reclame van die 5 tevreden cursisten!
|
|
|
Hoi Linda,
Ja ik herken de problemen rond de aanmelding. Ook mijn aanmelding voor niveau 1 vorig jaar leek in eerste instantie niet door te gaan door een gebrek aan aanmeldingen in de regio. Gelukkig konden ik op het laatste moment wel meedoen op een andere locatie. Ik begrijp wel waarom er lang gewacht wordt met het definitief afgelasten van een opleiding, maar ik was er inderdaad ook niet zo gecharmeerd van. Maar de opleiding zelf heeft het voor mij wel weer goed gemaakt.. het was erg leerzaam en gezellig.
Voor mij is het ook een hobby en dan is de aanschaf van gereedschap voor het geven van workshops inderdaad een flinke investering. De set basisgereedschap voor eigen gebruik was gelukkig inbegrepen bij de niveau 1 cursus, maar daar is voor jou waarschijnlijk niet veel winst te behalen, aangezien je al twee jaar bezig bent. Maar zoals gezegd, als gecertificeerd instructeur krijg je wel korting op gereedschap en klei. Overigens kan het zeker wat betreft de aanschaf van gereedschap en boeken ook geen kwaad om eens wat prijzen te vergelijken met andere (buitenlandse) websites.
Fijn dat je workshop zo goed ontvangen is. Heerlijk inderdaad om te zien wat mensen zoal maken en hoe leuk ze het vinden.
Een website waar mensen informatie kunnen vinden over de workshops werkt, een verhaaltje een wijkkrantje of lokale krant, op een plaatstelijke kunstmarkt een kraampje hebben zijn allemaal dingen die kunnen helpen bij het geven van bekendheid. Maar mond-op-mond reclame is inderdaad de beste reclame, dus wat dat betreft lijkt het wel goed te zitten.
Succes met de workshops, Ria
|
|
|
Guest |